Sůl moře

01.02.2017

Autor: Ruta Sepetys

Vydavatel: CooBoo, 2016

Pevná kniha s přebalem, 280 stran.

Když jsem šáhla po této knize, která se řadí mezi Young Adult literaturu, čekala jsem opravdu jednoduchý text plný lásky. Ano, věděla jsem, že se má jednat o největší lodní katastrofu, ale tak nějak jsem to měla v utlumeném pozadí někde v mé hlavě. S nevelkým očekáváním jsem si tedy zalezla do postele a začala číst. Hned od prvních stránek -  WOW. Styl, kterým autorka celý román podala, mne bavil a přitahoval od samého začátku až do konce. Knihu jsem v podstatě nemohla pustit z ruky, a nebýt práce, měla bych ji doslova zhltnutou za jeden, dva dny.

Kniha je psána pohledem 4 mladých lidí odlišných národností. 3 z nich něco spojuje. Touha přežít. Čtvrtá osoba si žije ve vlastním světě, je ovšem por náš příběh nepostradatelná. Ocitáme se v Německu na konci roku 1945, kdy se druhá světová válka blíží ke konci a tisíce lidí utíká před ruskou armádou, jenž páchá při svém postupu na západ zvěrstva. Zachránit je může pouze pouze útěk lodí, jež organizují němci z dalece vzdáleného přístavu. Kdo se zachrání? Jak tahle záchrana dopadne?

Skvělá autorka pro svou knihu nastudovala mnoho knih, bavila se s pamětníky, pátrala po historických pramenech, pozůstatcích a objížděla všechna místa. Výsledkem je skvělá kniha, která nám všem přibližuje historii - tragédii, která by neměla být nikdy zapomenuta.
Pokud ještě stále váháte, vřele doporučuji! Nákupem tohoto románu jsem rozhodně neprohloupila a již teď vím, že po nějaké době po něm ráda opět sáhnu!

Anotace: V roce 1945 se druhá světová válka chýlila ke svému konci a poblíž Východního Pruska se tisíce uprchlíků vydalo na pouť za svobodou a většina z nich měla co skrývat. Mezi nimi i Joana, Emilia a Florian, jejichž cesty se zkřížily na lodi, která slibovala spásu. Jmenovala se Wilhelm Gustloff. Donuceni okolnostmi drží při sobě, ale když se svoboda zdá na dosah, udeří tragédie. V tu chvíli je naprosto jedno, z které jste země a kultury či jaký je váš společenský status. Všech deset tisíc lidí na palubě bojuje za jedinou věc: Chtějí přežít. Autorka knihy V šedých tónech se vrací do dob druhé světové války se svým novým románem, jenž vrhá světlo na jednu z nejhorších - přesto téměř neznámých - válečných tragédií.

Hodnocení: 100%!

© 2016 Tereza K. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky