A proto skáču

11.01.2017

Autor: Naoku Higašida, předmluvy napsali David Mitchell a Josef Schovanec

Nakladatelství: Paseka/Pasparta

Paperback, 172 stran.

Naomi Hugašida je mladý spisovatel, bloger a básník z Japonska, trpící silnou formou autismu, díky které nedokáže ani mluvit. Přesto díky speciální metodě ukazovaní znaků na abecední tabulce odpověděl na otázky, jež mu kladou lidé. Otázky, které se týkají autismu a jeho života. Svými odpověďmi tak ve svých 13 letech napsal tento světový bestseller.

Kniha začíná nejprve předmluvami pánů Mitchella a Schovance, jež se osobně s autismem setkali. Následuje předmluva samotného autora, ktarý následně odpovídá na nejčastější zvědavé otázky. Kniha je řazena do několika tematických kapitol, a to podle zaměření otázek. Autor odpovídal v době, kdy mu bylo 13 let.

Vzhledem k tomu, že sama se denně stýkám s dětmi trpícími autismem, mnohdy velmi silným, tak jsem se velmi na tuto knihu těšila. Musím ovšem přiznat, že pro mne byla velkým zklamáním. Nevím, zda jsem neočekávala příliš, či zda nebyla příliš komerčně medializována. Avšak závěrem je, že mne vůbec neuspokojila. Samozřejmě odpovědi mladíka jsou zajímavé, ale vadí mi styl, jakým je kniha zapsána. Očekávala jsem odpovědi dítěte. Třináctiletého chlapce, který nás nechá nahlédnout do svého "jiného" světa. Místo toho mi odpovědi přišli až příliš zcenzurované, uhlazené. Ne takové, jak by to řeklo dítě. A zvlášť pak autista.
Proto bohužel knihu neshledávám takovým ternem (jako všichni ostatní).

Hodnocení: 40%.

© 2016 Tereza K. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky